مزرعه – چراگاه دانشمندان استفاده ماده آب گریز

مزرعه – چراگاه: دانشمندان استفاده ماده آب گریز پوست اندازی نانو گراس

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی مشروبات الکلی دست‌ساز , قاتل تازه مصرف‌کننده‌ها

    دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم می گوید: الکل (اتانول یا الکل اتیلیک) یکی از بااهمیت ترین مواد مورد سوء مصرف در دنیا می باشد. اتانول موجود در مشروبات

    مشروبات الکلی دست‌ساز , قاتل تازه مصرف‌کننده‌ها

    قاتل تازه مصرف کننده ها؛ مشروبات الکلی دست ساز

    عبارات مهم : بینایی

    سالانه حدود ۱۰۰ فوت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور ما رخ می دهد

    دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم می گوید: الکل (اتانول یا الکل اتیلیک) یکی از بااهمیت ترین مواد مورد سوء مصرف در دنیا می باشد. اتانول موجود در مشروبات الکلی که به عنوان یک عامل تضعیف کننده سیستم عصبی تلقی می شود، از تخمیر قند موجود در میوه ها و غلات ایجاد می شود.

    مشروبات الکلی دست‌ساز , قاتل تازه مصرف‌کننده‌ها

    مشروبات الکلی دست ساز، بلای تازه ای ست که به جان مصرف کنندگان مشروبات الکلی افتاده هست. این مشروب ها عمدتا در آشپرخانه های زیر زمینی تولید می شود و طی ماه های اخیر اخبار متعددی از مسمومیت و فوت مصرف کنندگان این نوع مشروبات الکی به گوش می رسد. در مدت اخیر، ابتدا چند نفر در رفسنجان، بعد سه نفر در شیراز، سپس پنج نفر در کرمان بر اثر مصرف مشروبات دست ساز کشته شدند که به احتمال نیرومند نیز داستان این فوت ها همچنان ادامه دارد. علاوه بر اینکه نیروهای انتظامی در عملیات های خود با سازندگان این مشروبات برخورد می کنند، آگاهی از مضراب فوت آفرین این نوع از مشروبات الکلی مهم ست.

    در ادامه گفت و گو خبرآنلاین با یسنا به منش دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم را بخوانید:

    دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم می گوید: الکل (اتانول یا الکل اتیلیک) یکی از بااهمیت ترین مواد مورد سوء مصرف در دنیا می باشد. اتانول موجود در مشروبات

    به نظر شما، بااهمیت ترین دلایل مسمومیت های الکی چیست و مشروبات الکلی دست ساز چه خطرهایی می توانند داشته باشند؟

    چنانچه فردی مقادیر بالایی از الکل را در وقت کوتاهی مصرف نماید، ممکن است دچار عوارض حاد مصرف الکل شود که بستگی به میزان مصرف و شرایط فیزیکی فرد مصرف کننده متفاوت هست. الکل در این شرایط می تواند علایم زیر را ایجاد کند: سرخوشي، اختلال در تكلم، تلوتلو خوردن، خواب آلودگی، استفراغ، اسهال، اختلال در بینایی، افزايش وقت تصویر العمل های فردی، از بین رفتن تفکر منطقی، كاهش سطح هوشياري، از دست رفتن حافظه، صدمات ناشی از حوادث در اثر عدم هوشیاری مانند: تصادفات رانندگي، سقوط از ارتفاع، نزاع، سوختگی یا غرق شد، در ادامه مصرف طولانی مدت الکل پرسشها زیادی جهت سلامت فرد ایجاد می کند که می تواند مشمول بر موارد زیر باشد: بيماري هاي قلبي و عروقي، پرسشها کبدی، بيماري هاي گوارشي، آسیب به سلول های عصبی، ایجاد اختلالات دائمی در عملکرد مغز، سوءتغذیه و سرطان

    الکلیسم یا وابستگی به الکل چیست؟

    الكليسم يك اختلال مغزي در مصرف مزمن الكل است كه فرد با وجود آگاهي از عوارض جسمي، رواني و اجتماعي مصرف الكل قادر با كاهش مصرف و يا قطع مصرف الكل است.

    مشروبات الکلی دست‌ساز , قاتل تازه مصرف‌کننده‌ها

    مسموميت با الكل و مشروبات الکلی دست ساز چگونه رخ می دهد؟

    خوردن بیش از حد الکل حتی اگر دست ساز نباشد، اثرات مخربی به دنبال خواهد داشت و می تواند منجر به عدم هوشیاری و حتی کما و در نهایت فوت شود. این تصویر العمل ها در بدن بستگی به میزان مصرف الکل دارد. زیاد کردن بیش الکل در جریان خون، باعث آسیب به بخش هایی از مغز می شود که کنترل سیستم های حیاتی بدن ازجمله سیستم تنفسی و قلبی را برعهده دارند و مشمول بر این موارد است:

    گیجی، خواب آلودگي، كاهش هوشیاری، استفراغ، تشنج ، اختلال تنفس، کم کردن ضربان قلب، كاهش دماي بدن، اختلا ل در تعادل الكتروليت هاي خون و مرگ.

    دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم می گوید: الکل (اتانول یا الکل اتیلیک) یکی از بااهمیت ترین مواد مورد سوء مصرف در دنیا می باشد. اتانول موجود در مشروبات

    چه ماده ای در الکل باعث فوت و میر می شود؟

    يكي از مشكلات ترساندن کننده سلامت که ناشی از الکل است و در کشور ما مرسوم هست، مصرف مشروبات الكلي تقلبي، دست ساز و حاوي متانول مي باشد که مي تواند منجر به بروز مسموميت هاي شديد منجر به فوت و يا كوري دايمي در فرد شود. البته متانول به جز در مشروبات الکلی دست ساز، در مایع شیشه شور، بعضی از ضد یخهای خطوط گاز، مواد دستگاه های کپی،حلال ها و پاک کننده های کاربراتورهای ماشین موجود است.

    مشروبات الکلی دست‌ساز , قاتل تازه مصرف‌کننده‌ها

    متانول در بدن به موادی تجزیه می شود که این مواد شدیدا سمی هست. مسمومیت با متانول اغلب از طریق خوردن این ماده گزارش شده است ولی مسمومیت از طریق تنفس و تماس پوستی هم دیده شده است است.

    در مسمومیت خفیف تا میانگین بیمار به صورت ناگهانی علایم مسمومیت را بروز می دهد مانند عدم تعادل، از بین رفتن خویشتن داری، درد شکمی، تهوع و استفراغ، سردرد و اشکال در بینایی.

    مسمومیت بر اثر متانول چه آثار مخربی را در پی دارد؟

    علایم مسمومیت حاد با متانول ساعت ها بعد از مصرف یا تماس بروز می کند و میتواند منجر به از کار افتادن چندین ارگان بدن به طور همزمان شود. این علایم میتواند به صورت افت فشار خون، تغییرات ریتم قلبی، تشنج، کما و التهاب پانکراس دیده شود. علاوه بر این مسمومیت با متانول در چشم منجر به بروز علایمی مانند: گشاد شدن مردمک چشم و التهاب عصب بینایی می شود، که به شکل تاری دید، اختلال در شناسایی و تشخص رنگ ها، دید برفکی و حتی کوری کامل ادامه پیدا می کند. محدود شدن زایه دید و دیدن نقاط و لکه ها در بعد چشم و کم کردن بینایی منتهی به از بین رفتن بافت عصب بینایی و کوری دائمی است.

    آماری از مسمومیت های مراجعه شده است به بیمارستان های مرجع مسمومیت وجود دارد؟

    در سال 1395/2/6 بیمارستان تخصصی درمان مسمومیت در کشور، آمار مراجعین مسموم خود را به ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم ارسال نموده اند. از بین نزدیک به 100هزار مراجعه مسمومیت ثبت شده است در این بیمارستانها، 2 تا 4 درصد از مسمومیت ها مربوط به مسمومیت با الکل بوده هست. این درحالی است که در بعضی از شهرهای کوچکتر آمار مسمومیت با الکل بسیار بالاتر از این درصد است.

    آماری از مسمومیت های منجر به فوت ناشی از الکل به نقل از شرکت پزشکی قانونی کشور چگونه است؟

    به نقل از شرکت پزشکی قانونی کشور، آمار دقیقی از تعداد مصرف کنندگان الکل و نوع الکل مصرفی به وسیله آنان وجود ندارد، ولی متاسفانه هر سال حدود ۱۰۰ فوت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور ما رخ می دهد، که اغلب این افراد را مردان تشکیل می دهند. علاوه بر این، نقش الکل در وقوع جرائم و حوادث رانندگی بسیار مهم است و موارد فوت نه به علت مسمومیت با الکل بلکه در اثر حوادثی مانند نزاع وتصادفات رانندگی است که متعاقب مصرف الکل رخ می دهد.

    بسیاری از فوت های ناشی از مصرف الکل در اثر ناخالصی موجود در الکل دست ساز و یا مصرف به صورت همزمان با مواد مخدر یا داروهای شبه مخدر رخ می دهد.این ناخالصی ها مانند الکل چوب (متانول) بسیار خطرناک و کشنده هست. ضمن آنکه گاهی مصرف این مشروبات تعمدا با مصرف داروهایی مانند ترامادول، دیازپام و متادون همزمان می شود که عوارض تداخلات این نوع مصرف منجر به فوت می شود.

    کدام گروه سنی زیاد مصرف کننده هستند؟

    عمده گروه مهم سنی که در جامعه به مصرف مواد مخدرو الکل گرایش دارند، جوانان هستند و بر اساس یک باور غلط در این گروه، الکل جزء ترکیبات مخدر در نظر گرفته نمی شود. درصورتیکه مشروبات الکلی یکی از قدیمی ترین مخدرها و جزء مواد اعتیادآور است.

    آماری از میزان مصرف الکل های دست ساز در کشور وجود دارد؟

    نه، لیکن مصرف الکل در کشورهای اسلامی ممنوع می باشد، منابع تهیه مشروبات الکلی به صورت قاچاق و دست ساز هست. همین عامل باعث می شود درصد الکل فرآورده دست ساز مشخص نباشد و در ضمن تولید دستی مشروبات الکلی، با مواد سمی آلوده و یا تقلبی ترکیب شوند و این عوامل باعث شدت یافتن مسمومیت و فوت می شود.

    به نظر شما چگونه می توان با اطلاع رسانی مانع بروز این حوادث شد؟

    به علت عوارض غیرقابل بازگشت مسمومیت با متانول و مشروبات الکلی دست ساز و به علت وقت کوتاهی که فرد مسموم جهت نجات از فوت یا کوری دائمی در اختیار دارد، توصیه می شود ضمن ممانعت از سوءمصرف این دسته از مواد، فرد مسموم هرچه سریعتر به مراکز درمانی اعزام شود تا کارها درمانی و تجویز داروهای مورد نیاز صورت گیرد.

    همچنین، مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم کشور با شماره تلفن 190 (داخلی 3) عهده دار ارائه مشاوره دارویی و کنترل موارد مسمومیت می باشند و توصیه های مورد نیاز در زمینه مسمومیت و مصرف نحوه مصرف داروها را دراختیار گروه پزشکی و مردم قرار می دهند.

    اخبار اجتماعی – خبرانلاین

    واژه های کلیدی: بینایی | مسمومیت | مشروبات الکی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار