مزرعه – چراگاه دانشمندان استفاده ماده آب گریز

مزرعه – چراگاه: دانشمندان استفاده ماده آب گریز پوست اندازی نانو گراس

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری سخنان حسن فتحی راجع به فیلم درخشنده و توهم سیاه‌نمایی

    حسن فتحی با تمجید از فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» گفت: فیلمسازانی همچون پوران درخشنده نماینده سینمای اخلاقی جامعه هستند و جای تعجب دارد که اثار چنین فیلمسارانی آ

    سخنان حسن فتحی راجع به فیلم درخشنده و توهم سیاه‌نمایی

    سخنان حسن فتحی راجع به فیلم درخشنده و توهم سیاه نمایی

    عبارات مهم : سینمای

    حسن فتحی با تمجید از فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» گفت: فیلمسازانی همچون پوران درخشنده نماینده سینمای اخلاقی جامعه هستند و جای تعجب دارد که اثار چنین فیلمسارانی آن طور که انتظار می رود در اکران موفق نمی شود.

    این کارگردان در گفت وگویی با ایسنا با اشاره به اینکه به تازگی فیلم «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده را تماشا کرده هست، بیان کرد: هنگامی که فیلم را دیدم، بسیار متأسف شدم که این فیلم در اکران با موفقیتی که شایسته آن است روبه رو نشده و شاید علت آن به مناسب نبودن وقت اکران مربوط باشد، ولی به هرحال جای تعجب دارد که این فیلم به اندازه فیلم قبلی زن درخشنده (هیس دخترها فریاد نمی زنند) با استقبال همراه نبوده است.

    سخنان حسن فتحی راجع به فیلم درخشنده و توهم سیاه‌نمایی

    فتحی افزود: «زیر سقف دودی» از حیث فیلمنامه، ساختار فیلمسازی و کارگردانی و بازی بازیگران چیزی کمتر از «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» ندارد و اتفاقا از آن دست فیلم هایی است که والدین و فرزندان را دعوت کرد تا با هم این فیلم را تماشا کنند، چون مسأله بسیار مهمی در «زیر سقف دودی» مطرح می شود که جزء پرسشها بزرگ جامعه ماست، آن هم این است که نسل های متفاوت جامعه با یکدیگر گفت وگو نمی کنند و اگر این گفت وگو صورت گیرد آن وقت کمتر با مسئله گسست نسل ها و پیامدهای ناراحت کننده آن روبرو خواهیم بود.

    وی خاطرنشان کرد: این فیلم به طور مشخص از نسل ها دعوت می کند تا با یکدیگر راجع به دلهره ها، نگرانی ها و تنهایی های خود صحبت کنند و بر این توصیه تأکید دارد که هر نسلی به نسل های قبل و بعد از خود باید این وقت را بدهد تا حرف های یکدیگر را بشنوند و با هراس ها و اضطراب ها آشنا شوند تا از این طریق باب مفاهمه ی بهتر و مثمرثمرتری بین نسل ها ایجاد شود.

    حسن فتحی با تمجید از فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» گفت: فیلمسازانی همچون پوران درخشنده نماینده سینمای اخلاقی جامعه هستند و جای تعجب دارد که اثار چنین فیلمسارانی آ

    کارگردان فیلم های «پستچی سه بار در نمی زند» و «کیفر» با اشاره به اینکه فیلم تازه پوران درخشنده دعوتی جهت باز شدن همین باب مفاهمه است»، ادامه داد: «زیر سقف دودی» فیلم خیلی خوش ساختی است و فکر می کنم باید اکران موفق تری داشته باشد، ولی اینکه آیا این اتفاق نیفتاده است را خبرنگاران و نویسندگان رسانه ها باید تحلیل و بررسی کنند که به چه علت یک فیلم خوب و به نوعی نماینده سینمای اخلاقی جامعه اینطور به اکران درمی آید و نیمه خاموش از کنار آن عبور می شود؟

    فتحی در بخش دیگری از این گفت وگو راجع به بحث هایی که اخیرا زیاد مطرح شده، مبنی براینکه سینمای کشور عزیزمان ایران را فیلم های بفروش و کمدی فرا گرفته و بسیاری از فیلم های جدی، اجتماعی و خوبی که در سال های گذشته ساخته شده است به شکلی در محاق توقیف قرار گرفته اند،با اشاره به دلواپس کننده بودن این مباحث اظهار کرد: این وضعیت، سینمای آن گروه از فیلمسازانی را ترساندن می کند که دغدغه های عمیق اجتماعی و خانوادگی دارند و صرفا بر اساس دغدغه هایی که جهت جامعه خود دارند فیلم می سازند. زن پوران درخشنده هم از این نوع فیلمسازان است که فیلم می سازد تا دغدغه، درد یا یک معضل و مشکلی از جامعه و خانواده امروز را مطرح کند.

    این کارگردان تئاتر و تلویزیون اضافه کرد: در سینمای آمریکا روی این نوع فیلم هایی که ارتباط مستقیم با فرهنگ جامعه دارند سرمایه گذاری زیادی می شود آن هم در شرایطی که در آنجا دولت نظارتی ندارد و تمام سینما زیر ید بخش شخصی هست، ولی روی فیلم های جدی که مخاطبش خانواده ها هستند و معضلات جامعه را مطرح می کنند به شدت کار می شود.

    سخنان حسن فتحی راجع به فیلم درخشنده و توهم سیاه‌نمایی

    او گفت: در این اوضاع نباید فراموش کنیم که رسانه ها و سیاست های سینمایی در سمت دادن به ذائقه سینمایی و نمایشی مردم می توانند نقش موثری داشته باشد. جهت من به عنوان کسی که سال ها است مشغول ساخت سریال و فیلم سینمایی هستم بسیار تأسف آور است که با فیلم خوش ساختی مثل «زیر سقف دودی» از کارگردانی مثل زن پوران درخشنده که با چندینه فیلم خوب، دغدغه های اجتماعی و خانوادگی خود را اثبات کرده است اینگونه برخورد می شود و توقع داشتم از این فیلم ها که آثاری سالم هستند و خانواده ها مخاطبان مهم آن باید درنظر گرفته شده است اند، حمایت بیشتری شود.

    حسن فتحی در ادامه با اشاره به اینکه طرح بسیاری از مسایل اجتماعی در عرصه هنر با واژه هایی همچون سیاه نمایی روبه رو می شود، اظهار کرد: متأسفم از اینکه هنوز این ذهنیت جهت خیلی از مدیران و مسئولان در این مملکت جا نیفتاده که به خدا قسم هیچ فیلمی، هیچ خطری جهت جامعه ندارد و خطراتی که یک جامعه را ترساندن می کنند باید در زمینه های اقتصادی و اجتماعی جست وجو شوند. در واقع وظیفه فیلم ها فقط برملا کردن این خطرها است و اساساًَ وظیفه سینما، تئاتر و ادبیات همین است تا آنچه را در زیر لایه خاکستری جامعه اتفاق می افتد، نشان دهند، در حالی که بعضی ها می خواهند چیزی دیده نشود ولی اشتباه می کنند آیا که فیلم های سینمایی در تمام جوامع نقش یک یاری دهنده و مددکار را دارند تا پرسشها آن جامعه دیده شود.

    حسن فتحی با تمجید از فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» گفت: فیلمسازانی همچون پوران درخشنده نماینده سینمای اخلاقی جامعه هستند و جای تعجب دارد که اثار چنین فیلمسارانی آ

    کارگردان سریال «شهرزاد» گفت: به یاد دارم زمانی را که مسأله ایدز مطرح شد و در تلویزیون و جاهای دیگر ی می گفتند هیچ حرفی زده نشود، ولی نتیجه ی آن چه شد؟ جز همین آمارهای بالایی که به صورت رسمی و غیررسمی از تعداد مبتلایان به ایدر می شنویم؟ بنابراین نگفتن و پنهان کردن، حکم همان مهمانخانه ای را دارد که آشغال هایش را زیر فرش می زنند در صورتی که با پاک کردن مسأله به این شکل، منزل مان در طولانی مدت بوی آشغال می گیرد.

    وی با بیان اینکه اجازه داده شود حوزه های متفاوت هنری از جمله سینما، تئاتر و سریال راجع به جامعه حرف بزنند، افزود: هنرمندانی که راجع به جامعه حرف می زنند و متهم به سیاه نمایی می شوند، سیاه نما نیستند بلکه آدم هایی بسیار وطن پرستی هستند و با کمال صداقت و علاقه به مملکت خود می پردازند و از هر درد و غمی که این جامعه را نشانه می گیرد اندوهگین می شوند و به امید اینکه با نشان دادن یک سری پرسشها و پرسشها جامعه راه حلی جهت برطرف آن ها پیدا شود، فیلم می سازند. این در حالی است که سخیف ترین و غیراخلاقی ترین رفتاری که در این سال ها گاهی از طرف بعضی ها دیده شده است این بوده است که این گروه از بازیگران و صورت های معروف را به سیاه نمایی متهم می کنند و نمی دانم این چه تفکری است که عده ای چنین توهمی دارند.

    سخنان حسن فتحی راجع به فیلم درخشنده و توهم سیاه‌نمایی

    او بیان کرد: همه فیلم هایی که تا کنون از زن درخشنده دیده ام نماینده سینمای اخلاقی جامعه و مروج اخلاق هست، مانند سینماگران دیگری همچون زن رخشان بنی اعتماد و آقای علیرضا داودنژاد، آثار این بزرگان مروج یک نوع اخلاقیات در جامعه هست. البته دو مدل اخلاقیات داریم؛ یک مدلِ آن تزویری، ریاکارانه و سطحی هست، و یک مدل هم اخلاقیات عمیق انسانی که به حقوق همه آحاد جامعه احترام می گذارد. سینمای این بزرگان مروج این مدل از اخلاقیات است و ما باید خوشحال باشیم که چنین فیلمسازانی داریم.

    فتحی گفت: آن هایی که بعضی از بازیگران و صورت های معروف را به سیاه نمایی متهم می کنند یادشان نرود که همین بازیگران و صورت های معروف اگر زیاد از آن ها به مملکت خود علاقه نداشته باشند، کمتر علاقه مند نیستند. همه دوست دارند یک جامعه ی قشنگ ببینند و هنگامی که صبح از منزل هایشان بیرون می روند مردمی شاد با خیابان هایی قشنگ را ببینند نه این مردمی که اینطور عصبانی، خشمناک و افسرده هستند. بعد اگر سینما، تئاتر و ادبیات حرفی می زند با همین نشانه است که ما جامعه ای سالم تر، مهربان تر و محترم تر داشته باشیم.

    او در آخر با یادآوری جمله ای از علی حاتمی که می گفت، نمی تواند گنجشک را عندلیب الدوله بنامد، بیان کرد: بپذیریم مشکلاتی در این جامعه است و ما به عنوان افرادی بالغ باید با عقلانیت راجع به پرسشها و پرسشها خود حرف بزنیم. به خدا قسم این سیاستِ از مردم پنهان کردن جواب خوبی نداده است و فقط باعث بی اعتمادی زیاد مردم می شود. بگذارید بازیگران و صورت های معروف راجع به پرسشها و پرسشها صحبت کنند و حتی اگر مسئولان جهت طرح بعضی پرسشها راحت نیستند بازیگران و صورت های معروف آن ها را بازگو کنند چون ما زخم های پنهان زیادی در جامعه داریم و اگر می خواهیم در آینده جامعه شاداب تری داشته باشیم یا کمتر با گسست نسل ها روبرو شویم، باید آن ها را واکاوی کنیم.

    واژه های کلیدی: سینمای | سینمایی | بازیگران | پوران درخشنده | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار